ETSIT  ¦ Agenda Institucional  ¦  Evento

Organizador:
EIT Health
Descripción:

La ETSIT- UPM acoge la primera edición de EIT Health i-Days los días 16 y 17 de noviembre de 2018.

Un reto de dos días, en el que tendrás la oportunidad de trabajar en un equipo multidisciplinar para crear soluciones a los problemas de la vida real que plantean tanto la industria farmacéutica, como las empresas de tecnología médica, los hospitales y los proveedores sanitarios.

Habrá premios para las mejores ideas y... ¡El equipo ganador irá al evento final celebrado en Londres los días 11 y 12 de diciembre!

La inscripción hasta el 9 de noviembre:  Inscripciones

La participación es gratuita, pero la inscripción es obligatoria. Incluye dos coffee-breaks. Todos los participantes en el evento pueden unirse a la Red de Antiguos Alumnos: http://bit.ly/joineithealthalumni

Friday 16th of November

14.00     Registration

14.30     Opening and challenges presentation

15.00     Team formation

15.15     Study of the problem and defining the unmet need

17.00    Coffee break & Networking

17.30    Working on Existing Solutions

18.30    Brainstorming in new ways to solve the unmet needs

19.00    Defining the concepts- your innovation proposals

20.30    Work continues (building closes at 22.00)

Saturday 17th November

9.30       Refining your concepts for presentation (building opens at 8.00)

11.30     Coffee break & Networking

12.00     Presentations

13.30     Keynote and PRIZES!!

About EIT Health

The Innovation Days (i-Days) is an event supported by the EIT Health, a network of best-in-class health innovators backed by the EU. They deliver solutions to enable European citizens to live longer, healthier lives by promoting innovation. They connect the right people and the right topics across European borders, so that innovation can happen at the intersection of research, education and business – for the benefit of citizens. The EIT Health network is one of the strongest healthcare communities worldwide, composed of research-intensive companies, elite universities and innovative health and care providers.

EIT Health Innovation Days will take place in November and December 2018 in 18 locations with the collaboration of 26 EIT Health partners: Karolinska Institutet, Imperial College London, University of Oxford, Newcastle University, University of Copenhagen, Uppsala Universitet, Evora University, Semmelweis University, Naples University, UPMC Sorbonne University, Grenoble Alpes University, Grenoble Business School, University of Aachen, BioM, SDN and SYNLAB, Coimbra University, University of Lisbon, Technical University of Denmark, University of Tartu, IESE Barcelona, IBEC, University of Barcelona, UPM Madrid, Hospital San Joao de Deu, and ISAX.

Más información aquí.

16 de noviembre, de 14:30 a 20:30 y 17 de noviembre, de 09:30 a 14:00.

Área de descarga

iDay_Poster_All_Locations_Vertical.jpg